Kvalitní vztahy s veřejností, tedy Public Relations jsou klíčem k vybudování image úspěšné firmy i k podpoře marketingu a samotného prodeje. Nemylte se! PR není to stejné, co reklama. Naopak dobré PR je mnohem lepší než sebelepší reklama. Důvod je jednoduchý. PR buduje dlouhodobé povědomí a způsob jakých lidé určitou firmu nebo věc chápou.
angličtina na tabuli
Navíc dobré vztahy s veřejností znamenají nejen dobré vztahy se zákazníky, ale i s dodavateli, servisem, investory, komunitou, ale i s vlastními zaměstnanci. Toho lze docílit jen kompletní kampaní, kterou se vyplatí svěřit do rukou profesionální agentury. Součástí takové správně vedené kampaně jsou tiskové zprávy a konference, interní komunikace, firemní časopisy a výroční zprávy, vlastní firemní kultura a identita a různé dobročinné aktivity nebo krizová komunikace a to zdaleka není všechno.
Součásti on-line PR jsou následující:
uživatelé na mobilu

Firemní webové stránky

Základem jakékoliv on-line prezentace jsou vlastní webové stránky. Je třeba jim věnovat čas a pravidelnou péči. Informace na nich by měly být aktuální s dostupností formuláře pro rychlý kontakt firmy a s odkazem na nejnovější události ve firmě. Součástí může být i odkaz na vlastní zaměstnanecký intranet. Velký důraz dejte na přehlednost a jednoduchost.

Odkazy a profily na sociálních sítích

Vytvořte si samostatný profil firmy na různých sociálních sítích. Zde můžete dát prostor svým novinkám a vidět takřka okamžitou reakci na ně. Máte také možnost ihned reagovat na pochvaly a stížnosti zákazníků. Samozřejmostí jsou dobře vyplněné kontaktní informace, fungující odkaz na zjištění polohy a informace o provozní době.

Veřejně dostupná videa a obrázky

Získejte kontrolu nad veřejně publikovanými příspěvky ve formě videí a fotografií za vaší firmy. Buďte zvláště důslední v zamezení zveřejnění videí z firemních večírků a jiných akcí, pokud to sami neautorizujete.

Prezentace firemní značky

Firemní logo a značku si nechejte chránit. K její prezentaci využijte třeba na míru psané PR články v nezávislých internetových časopisech.

Zákaznický servis

Zkuste on-line zákaznický servis. Ať už formou chatů nebo on-line telefonního kontaktu přes některou z aplikací. E-mailová komunikace musí být vždy vedena z firemního e-mailu a v co nejkratším časovém úseku.

Publikace

Veřejně publikujte výroční zprávy nebo třeba firemní časopisy. K dobrému jménu firmy přispěje i veřejná prezentace firemních hodnot a firemní kultury.

Klíčová slova

Zaplaťte si přední místa ve vyhledávačích a dobře si promyslete klíčová slova, pomocí kterých lze informace o vaší firmě snadno dohledat.

Mohlo by se vám také líbit: